PuKuL BeRaPa DaTuK HaRiMaU...




Free Clock



Wednesday 10 August 2011

Piya Meragam buat Pertama Kalinya...

Piya....piya....piya....semalam 9/8/2011 piya mengamuk sakan....waktu tu tengah hari..smlm mmg terLAMPAU panas....sume baby saya berpeluh.....tp piya plg xtahan dgn panas....salah saya jugak terlupa nk bgtau mama piya bwk baju nipis2 pendek2 lobang2 since taska saya separuh batu separuh papan dan beratapkan zink...mmg tersangat lah azab klu time panas tp klu time hujan taska rase mcm bukak air-cond laa pulak....piya start nangis dalam pukul 1 (maybe lah x berapa perasan) mula2 piya nangis biasa jer tp lame2 piya nangis punyalah mcm menjerit piya tegangkan badan dia smpi terik2 urat leher piya...hanya Allah jer yg tau bertapa saya risau gler...alhamdulillah jugak baby yg lain behave very well time piya nangis....mula saya basuh muka piya sambil selawat x jadi, selawatkan kat telinga piya x jadi, buat susu piya xnak minum, sumbat punting piya tolak....akhirnya saya keluar dari taska...terus piya berhenti nangis...bler dah tau piya act panas saya pun dgn segera pergi bukak semua baju piya dan....akhirnya piya berbogel hanya berlapikkan pampers jer....hehehe....comel sgt sebab piyakan bam bam....

saya tanpa berlengah balutkan piya dengan napkin then terus pergi ke sebelah (kedai dobi - mak ngan ayah saya yg run business ni....dlm dobi ada satu bilik rehat a.k.a solat ber air-cond...dodoikan piya sekejap terus terlelap tnpa byk tingkah....saya minta tlg mak tgkkan piya dan kebetulan dlm bilik tu ada my lovely nephew doing his home-worked...minta tlg dia mata2 kan piya....siap saya pesan klu piya gerak skit panggil mak...sejam kemudian saya jenguk piya...lena sgt tido....bdn piya dah mula sejuk saya pakaikan balik baju but she refuse to do so....and again she's started crying..terpaksalah saya bogelkan balik piya....

so now dah tau piya x boleh panas sgt....saya pun baru jer 2 minggu mengasuh piya....baru nak kenal perangai dan perwatakkan piya....alhamdulillah dah petang skit ambik piya bawak balik taska dan put her in swing while waiting mama...bile mama piya smpi saya pun cerita kat mama kejadian piya...punyalah terkejut mama piya....lepas tu mama piya cerita kat mak tok piya dan mak tok tergelak2 tgk piya berbogel balik rumah...so cute... :) 

piya wore this baju yg buat piya meragam....



Meanwhile, baby pun dah ramai...haba dalam bilik baby pon meningkat...by hook or by crook  saya mesti pasang air-cond...kesian all my babies kepanasan time panas.....semoga Allah murahkan rezeki dan menjawab doa hamba-Nya ini...amin...insyaAllah....

P/S - next entry nak cerita pasal zameer....siapa zameer....tunggggguuuuu!!

No comments:

Post a Comment